Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Plan współpracy z rodzicami rok 2024/2025

PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI

ROK SZKOLNY 2024/2025

 

Zespół Przedszkolny w Szymanowie

 

 

CEL OGÓLNY:

- udział rodziców w organizowaniu procesu dydaktyczno – wychowawczego i opiekuńczego,

- zachęcenie rodziców do współpracy, tworzenie miłej i sympatycznej atmosfery w przedszkolu,

- współdziałanie z rodzicami w zakresie rozpoznawania możliwości rozwojowych dzieci,

wzbogacenie rodziców o nowe doświadczenia w kontaktach ze swoim dzieckiem, dawanie im możliwości poznania przyjaciół dziecka i ich rodzin,

- wspomaganie i integrowanie działań wychowawczych rodziców i nauczycieli – osiąganie lepszych efektów pracy w domu i przedszkolu,

- tworzenie partnerskich relacji pomiędzy rodzicami i przedszkolem.

 

CELE SZCZEGÓŁOWE:

- włączanie rodziców w organizację przedszkola,

kształcenie umiejętności otwartej, szerszej, i systematycznej komunikacji nauczycieli – rodzic

- efektywny udział rodziców organizowanych uroczystości, projektach i wydarzeniach z życia przedszkolnego.

 

FORMY WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI:

 

 

  1. Zebrania z rodzicami

 

  • Zebranie organizacyjne.

  • Spotkanie integracyjno-warsztatowe.

  • Spotkanie informacyjne- podsumowujące pracę z dziećmi

 

 

  1. Rozmowy indywidualne

 

  • Korespondencja z rodzicami poprzez e-dziennik

  • Konsultacje

 

  1. Zajęcia otwarte

  2. Przekazywanie wiedzy

 

  • Prelekcje

  • Fiszki informacyjne

  • Broszurki dla rodziców

  • Tablice dla rodziców

  • Ksero ciekawych artykułów

  • Przedruki z Internetu

  • Rozmowy i konsultacje z nauczycielem

 

  1. Ekspozycje prac dzieci

 

  • tablice pod salą

  • korytarz

  • szatnia

  • sala zajęć

  • hol

 

  1. Uroczystości przedszkolne – wg kalendarza uroczystości przedszkolnych - załącznik

  2. Imprezy okolicznościowe - wg kalendarza uroczystości przedszkolnych - załącznik

  3. Warsztaty

  4. Angażowanie rodziców w prace na rzecz grupy i przedszkola.

  • Pomoc w zagospodarowywaniu kącików przedszkolnych.

  • Dostarczanie materiałów potrzebnych do zajęć.

  • Pomoc w szykowaniu stroi dla dzieci na uroczystości przedszkolne, bale i inne imprezy.

  • Sponsoring.

  • Darowizny na rzecz grupy i przedszkola.

  • Włączanie się rodziców w zbiórki, akcje charytatywne i przedsięwzięcia.

  • Przygotowywanie słodkiego poczęstunku dla dzieci.

  • Spotkania dzieci z przedstawicielami ciekawych zawodów, spośród rodziców.

 

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

1. Organizacja spotkań

z rodzicami

Spotkania adaptacyjne: Dni Otwarte Przedszkola

 

Spotkanie organizacyjno-informacyjne:

  • zapoznanie rodziców z organizacją pracy placówki w nowym roku szkolnym

  • przybliżenie ramowego rozkładu dnia

  • zapoznanie z systemem motywowania dzieci, Kodeksem Grupowym

  • przedstawienie kalendarza imprez przedszkolnych

  • wybór rady rodziców

  • zebranie propozycji rodziców dotyczących współpracy z przedszkolem

  • zapoznanie ze składem grupy (nazwa grupy, lista dzieci, znaczki rozpoznawcze, nauczyciele prowadzący)

  • zachęcanie rodziców do czynnego uczestnictwa w życiu grupy (doposażanie w potrzebne akcesoria, chusteczki higieniczne itp.)

  • poinformowanie rodziców o konieczności dostarczania zaświadczeń dotyczących odbioru dziecka przez innych niż rodzice członków rodziny

  • sprawy bieżące

 

Spotkanie śródroczne:

  • podsumowanie osiągnięć dzieci

  • przedstawienie zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych na drugie półrocze

  • sprawy bieżące

 

Spotkanie podsumowujące:

  • omówienie stopnia realizacji założonych na rok szkolny 2024/2025 celów i zadań

- omówienie wyników obserwacji

lipiec

2. Wspieranie rodziców
w pozyskiwaniu wiedzy pedagogicznej na temat rozwoju
i zdrowia dziecka.

 

Udostępnianie kart obserwacji dziecka.

Prowadzenie gazetki przedszkolnej i zamieszczanie na niej artykułów podnoszących świadomość pedagogiczną rodziców.

Popularyzacja czytelnictwa pedagogicznego z uwzględnieniem potrzeb rodziców - czasopism, książek, artykułów.

Spotkania ze specjalistami różnych dziedzin w celu wzbogacania wiedzy pedagogicznej i zdobywania wiedzy na temat rozwoju i zdrowia dzieci. (Spotkanie z pedagogiem , psychologiem, logopedą)

Propagowanie kampanii społecznej: ”Cała Polska czyta dzieciom”
Zapoznanie z kompetencjami Rady Rodziców
Przekazywanie artykułów związanych z problematyką wychowawczą.
Przekazywanie informacji nt. problemów, na jakie mogą napotykać dzieci

cały rok

3. Współpraca
z rodzicami w celu doskonalenia efektów nauczania

Konsultacje z nauczycielem:

- rozmowy indywidualne ( godzina dostępności dla rodziców)

- rozmowy indywidualne z inicjatywy rodziców

Współpraca nauczyciela i rodziców w celu ujednolicenia wychowania dziecka w domu i w przedszkolu ( tematy dotyczące ogólnych założeń planu pracy, warunków prawidłowego rozwoju dziecka, organizacja uroczystości)

Prowadzenie kącika dla rodziców (aktualne gazetki na tematy wychowawcze, prezentacja nauczonych treści – wiersze, piosenki, zapoznanie z tematami kompleksowymi)

Ekspozycja prac plastycznych i wszelkich wytworów twórczości dziecięcej

Informowanie o postępach dziecka w nauce i zachowaniu Organizowanie konkursów rodzinnych

Współpraca w organizowaniu wycieczek

Przedstawianie wyników obserwacji dzieci

Umieszczanie informacji o uroczystościach i planowanych wycieczkach.

Wyeksponowanie „Kodeksu grupy”.

 

Zachęcanie do systematycznego odwiedzania strony internetowej przedszkola.

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

na bieżąco

 

 

 

 

 

 

 

 

 

według planu

4. Rozwiązywanie problemów wychowawczych dzieci

Informowanie rodziców o możliwości korzystania z usług poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Kierowanie wychowanków do poradni za zgodą rodziców.

Rozwiązywanie zaistniałych problemów wychowawczych

Udział dzieci w zajęciach z terapii pedagogicznej

Udział dzieci w zajęciach logopedycznych na terenie przedszkola

 

cały rok

 

 

 

5. Praca na rzecz przedszkola

Zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola:

  • pomoc w przygotowaniu rekwizytów do inscenizacji bajek

  • pomoc w wykonaniu strojów na występy

  • pomoc w zorganizowaniu akcji charytatywnych

  • Pomoc w organizacji Mikołaje, Zająca

  • Udział i pomoc w organizacji festynu kończącym rok szkolny.

cały rok

6. Pomoc/udział
w uroczystościach przedszkolnych
i grupowych

 

1. Pasowanie na przedszkolaka

– pieczenie ciast, pomoc rodziców przy zakupie upominków

2. Andrzejki

– przygotowanie smakołyków

3. Mikołajki

– angażowanie rodziców do pomocy w zorganizowaniu paczek

– sponsorowanie, pomoc przy dokonywaniu zakupów,

pakowaniu

4. Wigilia w przedszkolu

– pomoc w zorganizowaniu uroczystości

– odświętny ubiór dzieci

5. Jasełka .– pomoc w przygotowaniu strojów i dekoracji

Współudział rodziców w przygotowaniu Dnia Babci i Dziadka

6. Moja Walentynka

– obdarowywanie członków rodziny serduszkami

– wykonanie serduszek z rodzicami dla najlepszego kolegi

7. Zajączek Wielkanocny – Śniadanie wielkanocne

– pomoc rodziców w zakupieniu prezentów oraz przy organizacji wielkanocnego posiłku

10. Udział w uroczystości z okazji Dnia Rodziny

13. Urodziny dzieci – obchodzenie ich w

przedszkolu, przygotowywanie przez rodziców niespodzianek dla dzieci

według kalendarza

 

7. Współudział rodziców
w realizacji innowacji pedagogicznej oraz organizowanych akcjach.

Organizowanie spotkań w ramach poznawania ciekawych zawodów np.: kucharz, lekarz, policjant itp.

Prowadzenie akcji zbierania nakrętek, makulatury, baterii, karmy dla zwierząt.

Udział w konkursach przedszkolnych.

według zapotrzebowania

 

 

 

 

 

Data dodania: 2022-03-22 18:13:59
Data edycji: 2024-09-15 14:19:47
Ilość wyświetleń: 398

"Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat."

Cytat
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej